call
whatsapp

اجاق برقی حامد

اجاق برقی حامد

اجاق برقی یا اجاق القایی وسیله الکتریکی است که برای پخت و پز استفاده می‌شود. این تکنولوژی جایگزینی برای اجاق های سوخت جامد قدیمی و یا سوخت گاز هستند و در دنیای مدرن جایگاه به خصوصی پیدا کرده اند. استفاده از اجاق برقی حامد هم هم راحت تر و هم به مراتب ایمن تر از اجاق های گازی قدیمی هست. امروزه استفاده از اجاق برقی بسیار رایج شده است. زیرا کار با آنها در ابتای راه اندازی بسیار راحت تر از اجاق های گازی هست. این اجاق ها برخلاف اجاق های گازی که نیاز به لوله کشی گاز هستند، فقط با یک سوئیچ و کلید کار می‌کنند و کار همان اجاق سنتی را با زمان کمتر برای شما انجام میدهند.

در ایالات متحده تنها نیمی از مردم از سرویس اجاق های گازی برای پخت و پز استفاده می کنند. طبق گزارشات، به همان اندازه که اجاقهای گازی محبوب هستند، اجاق های برقی نیز محبوبیت خودشان را در بازار به دست آوردند.

چرا اجاق برقی حامد بهتر از اجاق گازی است؟

کار کردن با اجاق برقی حامد اجاق راحت تر و ایمن تر از اجاق گازی است زیرا آنها از طریق اتصال به برق کار می کنند و از این رو هیچ نگرانی از قبیل نشتی گاز و یا آتش گرفتن اشیای نزدیک آنها توسط شعله ی آتش وجود ندارد. بدین جهت نیازی نیست شما نگرانی این را داشته باشید که وسایل و یا هر چیز دیگری در آشپزخانه در مجاورت شعله های آتش قرار بگیرند و آتش بگیرند.

علاوه بر این مزایا شما می توانید از آزاد شدن ترکیبات شیمیایی در هوا توسط اجاقهای گازی جلوگیری کنید و خطر آلودگی هوای داخل خانه را کاهش دهید.

اجاق برقی حامد
اجاق برقی حامد

نکته ‌ای که وجود دارد این است که گرمایش الکتریکی بسیار کارآمدتر راحت تر و قابل کنترل تر از گرمایش حاصل از سوختن گاز است. همچنین علاوه بر اینکه جا بجایی آن نیز بسیار آسان تر است، تمیز کردن آنها نیز بسیار راحت تر از تمیز کردن اجاق های گازی است. تمیز کردن اجاق های گازی کاری زمان بر است اما اجاق های برقی به راحتی قابل تمیز کردن هستند. همچنین برای نصب اجاقهای گازی شما نیاز به پرداخت هزینه های مربوط به لوله کشی را ندارید و نصب آنها بسیار راحت تر از نصب اجاق های گازی است.

استفاده از اجاق های برقی از مصرف سوخت های فسیلی سیاره ما محافظت می کند مزیت دیگر آنها این است که ردپای کربن را در هوایی که تنفس می کنید به کلی از بین می برد.

اجاق برقی حامد
اجاق برقی حامد

موارد استفاه اجاق برقی حامد

محصولات برند حامد بسیار در بین مردم محبوب هستند و شما با سرچ عبارت “اجاق برقی حامد” در گوگل با صفحات وبسایت های فروشگاهی معتبر و متعددی در نتایج جستجو مواجه می‌شوید. چنین چیزی نشانه‌ی محبوبیت یک برند و یا یک محصول در بین عامه‌ی مردم است. یکی از رایج ترین کاربرد‌های اجاق برقی، استفاده از آن در مناطقی است که گازکشی نشده اند و دسترسی به گاز کمی دشوار است.

تقریباً می‌توان گفت که یکی از بهترین استفاده هایی که می‌توان از این محصول کرد، استفاده آن در محل کار شماست. شما می‌توانید با استفاده از اجاق برقی حامد، به راحتی غذای خود را گرم کنید، روی آن قهوه درست کنید و یا برای جوش آوردن آب از آن استفاده کنید. با توجه به گرمایش قابل تنظیم اجاق برقی حامد، شما می‌توانید هم برای پختن غذا و هم برای گرم کردن غذا از آن استفاده کنید. نکته ی قابل توجهی که در مورد اجاق برقی حامد وجود دارد این است که این محصول به راحتی قابل حمل است و فضای زیادی را نیز اشغال نمی‌کند.

اصول کار اجاق برقی به زبان ساده

اجاق برقی توسط اتصالات الکتریکی هدایت می‌شود و حرارت بالا و مطلوب با استفاده از منبع تغذیه الکتریکی و عناصر گرمایشی امکان پذیر می گردد. وقتی آن را روشن می کنید و می خواهید با آن پخت و پز غذا را انجام دهید، جریان برق از طریق اتصال به برق المنت های اجاق را داغ می کند و در نهایت باعث گرم شدن. حرارت صفحه های اجاق برقی حامد با توجه به درجه حرارت مورد نیاز شما توسط صفحه ای که روی آن تعبیه شده است قابل تنظیم است. برای کنترل دمای اجاق و می‌توانید از ترموستات آن استفاده کنید که یک مکانیسم چرخان دارد و عدد دما را در اطراف خود نمایش می دهد.

تاریخچه

اولین ایده گرمایش توسط انرژی الکتریکی توسط جورج بی سیمپسون در ۲۰ سپتامبر ۱۸۵۹ در ایالات متحده آمریکا پدیدار شد که حق ثبت اختراع اولین بخاری برقی با شماره ۲۵۵۳۲ توسط سیم پیچ پلاتین و بطری انجام شد. به گفته سیمپسون این اختراع برای گرم کردن اتاق ، جوشاندن آب، پخت و پز غذاو… مفید است. در سال ۱۸۹۲ مخترع کانادایی به اسم توماس آهرن اجاق برقی را با شماره ۳۹۹۱۶ ثبت اختراع کرد.

دستگاهی که احتمالاً در تهیه غذا برای یک هتل در اتاوا در آن سال ها استفاده شد. عرضه ی عمومی اجاق برقی در نمایشگاه جهانی شکلات در سال ۱۸۹۳ انجام شد در دهه ۱۹۳۰ جایگزینی تکنولوژی اجاق برقی به جای اجاق های گازی استارت خورد. اجاق های برقی اولیه به دلیل هزینه برق در مقایسه با اجاقهای گازی و ذغالی یا هیزمی و محدودیت تامین برق در آن زمان خیلی رضایت بخش عموم مردم نبود.

در سال ۱۹۰۸ تنها سه شرکت مجاز های برقی در ایالات متحده شروع به کار کردند و اجاق برقی تا دهه ۱۹۲۰ هنوز یک محصول تازه محسوب می‌شد در دهه ۱۹۳۰ با کاهش هزینه برق اجاقهای گازی مقبولیت آنها ها بین مردم افزایش یافت.

اجاق برقی حامد
اجاق برقی حامد

سوالات متداول

  • مزایای استفاده از اجاق های برقی چیست؟

ایمنی بالاتر نسبت به اجاق های گازی

تمیز کردن بسیار آسان

دارای سطح هموار نسبت به اجاق گازی

نصب بسیار آسان نسبت به اجاق های گازی

توزیع حرارت یکنواخت

تنظیم درجه حرارت

  • علت نصب آسان اجاق برقی نسبت به اجاق گازی چیست؟

نصب اجاق برقی حامد طبیعتاً نسبت به اجاق گازی راهت تر است. چرا که برای نصب آن همانند اجاق گازی نیاز به صرف هزینه های اضافی گاز کشی نیست.

  • علت ایمنی بالا تر اجاق برقی حامد نسبت به اجاق گازی چیست؟

طبیعتاً در اجاق های برقی، ما دیگر نگران مسائلی از قبیل نشتی گاز و گاز گرفتگی و یا آتش گرفتن اشای داخل آشپزخانه نیستیم و نسبت به خطراتی از این قبیل کاملاً در امانیم.

همچنین بخوانید: هیتر برقی حامد

برای خرید عمده این محصول کلیک کنید