call
whatsapp

هیتر برقی حامد


هیتر برقی حامد چیست؟

هیتر برقی حامد
هیتر برقی حامد

اگر پرسیده شود که هیتر برقی چیست؟ در پاسخ به آن باید گفته شود که هیتر برقی یک سیستم گرمایشی و کوچک است که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند. هیتر برقی حامد موارد استفاده زیادی دارد.

خصوصاً در برخی از مناطق کشور ما که امکان گاز رسانی به آن نقاط وجود ندارد، چاره ای جز استفاده از وسایل گرمایشی برقی در آن مناطق نیست. اصولاً در هر موقعیتی که امکان بهره مندی از انرژی گاز برای گرمایش وجود نارد بهترین گزینه برای گرمایش، استفاده از هیتر برقی است.

طرز کار اغلب هیتر های برقی به اینصورت است که لوله های سفالی شکلی درون آن قرار دارد که توسط پوششی از سیم های نازک احاطه شده است. نیروی برق باعث گرم شدت المنت ها می شود و در نتیجه سفال را گرم می کند و پس از آن محیط رفته رفته گرم می شود.

همچنین بخوانید: اجاق برقی حامد

هیتر برقی حامد چگونه کار می کند؟

هیتر برقی حامد
هیتر برقی حامد

در خصوص نحوه کار هیتر برقی حامد باید بگوییم که کارِ گرمایش توسط یک المنت برقی انجام می شود. المنت برقی از یک مقاومت و یک سیم نازک نیمه هادی که از مقاومت گرفته شده است تشکیل شده است. در این حالت، ابتدا جریان برق وارد مقاومت شده و پس از آن به سیم ها منتقل می شود و پس از آن انرژی بر ق به انرژی گرمایشی تبدیل می شود.

پس از آن آجر و یا سفال رفته رفته داغ شده و گرما از طریق آن به محیط منتقل می شود و محیط را پس از مدتی کاملاً گرم می کند. طرز کار هیتر برقی حامد درواقع شبیه به اتو برقی است که ابتدا برق دستگاه به وسیله یک سیم به مقاومت المنت منتقل می شود.

همچنین بخوانید: فروش اجاق برقی حامد در تهران

اتصال المنت به برق به چه صورت است؟

هیتر برقی حامد
هیتر برقی حامد

در این بخش درر مورد اتصال المنت به برق توضیح مختصری به شما می دهیم. اصولاً هیچ قطعه ای را به طور مستقیم به برق متصل کرد چرا که با کم و زیاد شدن مقدار ولتاژ، ممکن است دستگاه های برقی آسیب های جدی ببینند و دیگر کار نکنند. بنابر این برای اتصال به برق نیاز است که یک مقاومت بین آنها قرار داده شود یا به زبان عامیانه اگر بخواهیم بگوییم باید به آن را به سه راهی محافظ وصل کنید تا عمر طولانی تری داشته باشد. در اینصورت برق مستقیم پس از عبور کردن از مقاومت و تنظیم شدن ولتاژ، به المنت ها منتقل می شود.

همچنین بخوانید: ذغال سرخ کن حامد

علت بوی بد هیتر برقی

هیتر برقی حامد
هیتر برقی حامد

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث متصاعد شدن بود بد هیتر برقی می شوند. این بو می تواند ناشی از سوختن و یا خرابی قطعات باشد و یا ممکن است یک شیء خارجی روی آن افتاده باشد و سوختن آن باعث بروز بوی بد شود.

در صورتی که بوی بدی از هیتر برقی حس کردید سریعاً آن را بررسی کنید و در صورتی که اشیایی در نزدیکی آن بودند که در حال سوختن بودند، خیلی سریع آن شیء را از هیتر دور کنید. اما در صورتی که چیزی در نزدیکی هیتر برقی نبود که بسوزد، سریعاً هیتر را خاموش کنید و قطعات داخلی آن را بررسی کنید و هرکدام از آنها خراب بود، آن قطعه را تعویض کنید. برای اینکار حتماً توصیه می شود که هیتر را به یک تعمیرکار حرفه ای وسایل برقی بسپارید.

هیتر برقی چه معایبی دارد؟

هیتر برقی حامد
هیتر برقی حامد

اصولاً هیچ چیزی کاملاً بی عیب نیست و ممکن است معایبی هم به همراه داشته باشد که ما ترجیح می دهیم در اجاق برقی حامد با شما عزیزان صادق باشیم.

معایب هیتر برقی عبارت اند از:

  • گرم نکردن محیط های با متراژ بالا
  • داغ کردن بیش از حد و بروز خطر احتمالی در زمانی که ترموستات آن آسیب ببیند
  • مصرف بالای انرژی الکتریکی

همچنین بخوانید: فروش ذغال سرخ کن حامد در کرج

المنت به چه صورت کار می کند؟

هیتر برقی حامد
هیتر برقی حامد

درواقع المنت اصلی ترین قطعه در بین قطعات مختلف هیتر برقی است. وظیفه اصلی المنت تبدیل جریان الکتریکی به انرژی گرمایشی است. المنت از یک مقاومت و یک رشته سیم نیمه هادی که از جنس نیکل-کروم یا نیکروم تشکیل شده است که در برابر جریان الکتریکی بالا، مقاومت بالایی دارد.

اما سوال پیش می آید که المنت چگونه کار می کند؟ باید خدمتتان بگوییم که برق مستقیم به واسطع سیم از پریز به مقاومن منتقل می شود و پس از اینکه مقدار ولتاژ تنظیم شد، برق وارد المنت می شود و در نهایت انرژی الکتریکی به انرژی گرمایشی تبدیل می شود.

سخن پایانی

هیتر های برقی حامد اجاق طبق استاندارد ها و با کیفیت بالا تولید و عرضه می شوند. شما می توانید برای خرید انواع هیتر های برقی حامد با ما تماس بگیرید و از محصولات ما بهره مند شوید.

برای خرید عمده این محصول کلیک کنید