call
whatsapp

تعمیر اجاق برقی

تعمیر احاق برقی

راهنمای تعمیر اجاق برقی

برای کسانی که از اجاق های برقی برای پخت و پز استفاده می کنند، برخی مکلات در خصوص اجاق برقی ممکن است وجود داشته باشد که مانع کار آنها خواهد شد. بهترین اقدام در صورت بروز مشکل برای اجاق برقی حامد، یادگیری روش های تعمیر اجاق برقی است. در این مطلب قصد داریم بعضی مشکلاتی که ممکن است رخ دهد را مورد مطالعه قرار دهیم.

مواقعی که اجاق برقی روشن نمی شود

اگر نمی توانید اجاق برقی خود را روشن کنید، احتمال دارد که برق رسانی به اجاق به درستی انجام نمی شود. اولین قدم برای بررسی مشکل این است که اتصالات برقی آن را به دقت بررسی کنید. اگر اتصالات همگی درست بودند، شما احتمالا آن را به یک پریز معیوب متصل کره اید. احتمال دیگری که وجود دارد این است که فیوز اجاق سوخته باشد و برای تعمیر کردن اجاق برقی، کافیست که فیوز آن را تعویض کنید. ممکن است در کابل اجاق برقی اتصالی وجود داشته باشد و مدار از جایی قطع شده باشد.

در صورت داشتن مشکلات بالا، حتماً اجاق را به پیش یک تعمیرکار وسایل برقی ببرید.

تعمیر اجاق برقی
کویل  اجاق برقی

مواقعی که کویل ها گرم نمی شوند

این مشکل می تواند به این دلیل باشد که سویچ اجاق شما به درستی کار نمی کند. اگر سوییچ مشکلی نداشت، این مشکل می تواند به دلیل سیم پیچی معیوب اجاق شما باشد. ممکن است اتصال سیم پیچی شما دچار مشکل شده باشد یا به هرحال مشکلی گریبانگیر اتصالات مدار اجاق برقی باشد. اگر هیچ یک از موارد فوق دلیل مشکل شما نبود، احتمالا المنت های اجاق شما از کار افتاده باشد.

تعمیر اجاق برقی
جرقه زدن اجاق برقی

جرقه زدن اجاق برقی به هنگام روشن شدن

اینکه دمای اجاق گاز بیش از حد زیاد شود، می تواند باعث آسیب به سیم پیچی اجاق شود. از طرفی، قراردادن اشیای سنگین وزن روی اجاق برقی نیز ممکن است باعث آسیب به اجاق برقی شود. به هر حال از هر منظری که بخواهبم بررسی کنیم، مشکل جرقه زدن اجاق برقی مستقیماً به سیم پیچی اجاق مربوط است و باید نسبت به تعمیر اتصالات اجاق برقی اقدام شود.

روشن نشدن چراغ نشانگر

اگر سوییچ دستگاه شما سالم است، روشن نشدن چراق نشانگر اجاق برقی فقط به دلیل سوختن خود چراغ است. شما می توانید به سادگی و با صرف هزینه ی کم چراغ نشانگر را تعویض کنید و یا از یک تعمیرکار بخواهید آن را برای ششما تعویض کند.

امکان تنظیم دمای اجاق برقی را ندارید

اگر المنت ای اجاق برقی شما بیش از حد داغ می شود و شما کنترلی روی دمای اجاق برقی ندارید، تنها یک دلیل ببرای بروز این مشکل وجود دارد، آن هم خراب شدن سوئیچ احتراق داخلی اجاق است. اگر سوئیچ احتراق داخلی عملکرد درستی ناشته باشد شما دیگر قادر به تنظیم دمای اجاق برقی نیستید. شاید برای شما ناخوشایند به نظر بیاید اما برای اقدام به تعمبر اجاق برقی، راهی جز این ندارید که آن را پیش یک تعمیرکار لوازم برقی ببرید.

در صورت گذاشتن اشیاء روی اجاق، سیم پیچ ها تکان می خورند.

این مشکل ممکن است بخاطر شل شدن سینی زیر سیم پیچ باشد. محکم بودن سینی زیر سیم پیچ باعث می شود سیم پیج اجاق برقی دوام بیشتری داشته باشد. طبیعتاً سیم پیچ بخش مهمی از سیستم مدار اجاق برقی را تشکیل می دهد. در هنگام تعمیر اجاق برقی حتماً از سالم بودن سیم پیچی آن اطمینان حاصل کنید.

این سایت رسمی حاکد اجاق و تولید کننده اصلی آن است. گفتنی است فروش در این سایت فقط به صورت عمده صورت میگیرد. برای خرید عمده اجاق برقی و هیتر برقی اینجا کلیک کنید حاصل فرمایید.

برای خرید عمده این محصول کلیک کنید