call
whatsapp

مقایسه اجاق برقی با اجاق گازی

مقایسه اجاق برقی با اجاق گازی

در این مطلب قصد داریم مقایسه اجاق برقی با اجاق گازی را انجام دهیم. ممکن است به این فکر افتاده باشید که نیاز به یک اجاق کم حجم در آشپزخانه دارید. اجاق هایی که در عین اینکه کارایی بسیار خوبی دارند حجم کمی را نیز اشغال می کنند. در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های اجاق برقی و گازی را بیان کنیم و همچنین مقایسه بین این دو را داشته باشیم.

انرژی مصرفی؛بزرگ ‌ترین تفاوتی که اجاق های برقی و گازی با هم دارند

همانطور که از نام آن ها پیداست، بزرگترین تفاوت بین اجاق های برقی و گازی در انرژی مصرفی مورد استفاده آن‌هاست. الکتریسیته یا به عبارت دیگر همان انرژی برقی که اجاق های برقی از آن استفاده می کنند، به عنوان یک انرژی پاک و نسبتاً ارزان قیمت است که در سراسر دنیا در دسترس است.
با این حال اجاق های برقی تاکنون بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است همچنین اجاق های برقی تاکنون بیشتر در مناطقی استفاده می شده که امکان بهره گیری از گاز شهری در آنها وجود نداشت اجاق گازی از گاز شهری به عنوان منبع انرژی خود استفاده می‌کند.

اجاق گازی از گاز شهری به عنوان منبع انرژی خود استفاده می‌کنند و برای استفاده از آن شما حتما نیاز به لوله کشی گاز خواهید داشت. اجاق های گازی معمولا حجم زیادی را اشغال می کنند و راه اندازی آنها به مراتب سخت تر از اجاق برقی حامد است.

مقایسه اجاق برقی با اجاق گازی
مقایسه اجاق برقی با اجاق گازی

مقایسه اجاق برقی و اجاق گازی از نظر بدنه

بدنه اجاق های گازی ترکیبی از شیشه و فلز است اما اجاق های برقی حامد اجاق بدنه تمام فلزی دارند.

مقایسه از نظر دوام

هم اجاق های گازی و همه اجاق های برقی چون هر دو از بدنه فلزی ساخته شده‌اند دوام زیادی دارند.

کدام یک امنیت بیشتری دارد؟

استفاده از اجاق برقی به دلیل اینکه با گاز شهری قابل اشتعال سروکار ندارد بسیار ایمن تر از اجاق گازی است. به هنگام استفاده از اجاق های گازی باید بسیار مواظب نشتی گاز و یا آتش گرفتن اشیاء داخل آشپزخانه بود. در صورتی که استفاده از اجاق برقی هیچ کدام از این نگرانی ها را برای شما به همراه نخواهد داشت.

راه اندازی و نصب اجاق های برقی و گازی

نصب اجاق های گازی معمولاً پردردسر است. علاوه بر اینکه شما نیاز دارید فضای زیادی را برای اجاق گازی خالی کنید، باید آن را به درستی با شلنگ گاز به لوله کشی گاز کنید همچنین برای استفاده از فندک آن باید آن را به برق متصل کنید. استفاده از اجاق برقی اما این دردسرها را ندارد شما می توانید به راحتی و با متصل کردن آن به پریز برق از آن استفاده کنید.

اجاق برقی بهتر است یا گازی؟

با توضیحاتی که به شما دادیم تا کنون متوجه این شده که استفاده از اجاق برقی بسیار آسان تر اجاق گازی است شما می‌توانید با توجه به صلاحدید خودتان بهترین گزینه را بین این دو انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: فروش اجاق برقی حامد در تهران

برای خرید عمده این محصول کلیک کنید