call
whatsapp

نحوه عملکرد اجاق برقی

اجاق برقی

در مورد نحوه عملکرد اجاق برقی و کاربرد آن به این مقاله توجه کنید. به جرات می‌توان گفت که آشپزهای حرفه ای تفاوت کار با اجاق برقی یا ذغال سرخ کن حامد در محاسبه اجاقهای گازی معمولی را به خوبی متوجه می شوند و از جزئیات آشپزی با اجاق برقی به خوبی خبر دارند. ممکن است تاکنون فقط با روش‌های قدیمی آشپزی کرده باشید، اما با روی کار آمدن اجاق های برقی روش های جدیدی برای آشپزی به وجود آمدند که عملکرد بهتری نسبت به اجاق های نسل پیشین خود دارند.
در روش آشپزی با اجاق برقی به این دلیل که انتقال گرما ۵۰ درصد سریع تر انجام می شود، ضمن اینکه انتقال حرارت به صورت یکدست تر به سطح تابه و قابلمه پخش خواهد شد، پختن غذا سریع تر و با کیفیت تر انجام می گیرد. این نکته هم قابل ذکر است که تنظیم درجه حرارت توسط اجاق برقی بسیار دقیق‌ تر اجاق گازی صورت می‌گیرد.
انتقال حرارت از اجاق برقی توسط نیروی الکتریسیته و به صورت مسطح انجام می‌گیرد. انتقال حرارت به این شکل بسیار یکدست تر از شعله های اجاق گاز است اما در اجاق های معمولی هنگامی که می‌خواهیم روی آن پخت و پز انجام دهیم شعله های اجاق، حرارت را بصورت نامنظم و غیر یکدست انتقال می دهند.

نحوه عملکرد اجاق برقی

نحوه کارکرد اجاق برقی به این صورت است که ایجاد شدن حرارت با جریان اولیه صورت می گیرد. در زیر سطح اجاق، سیم پیچ هایی قرار دارد که بار الکتریکی در همان سیم پیچ ها در جریان است که باعث شکل‌گیری جریان مغناطیسی خواهد شد. این باعث قرار گیری دقیق و مسطح قابلمه و ماهیتابه رو روی اجاق می‌شود و حرارت به بهترین شکل ممکن به کف قابلمه یا تابه منتقل می شود.

نحوه عملکرد اجاق برقی
نحوه عملکرد اجاق برقی حامد

آیا استفاده از اجاق برقی در آشپزی برای ما سودمند است؟

به هنگام آشپزی با اجاق برقی حرارت به صورتی پخش نمی شود که باعث سوختن روغن شود. این یک مزیت خوب برای آشپزی با این روش است. در ضمن تمیز کردن این اجاق ها کاری آسان است. ایمنی اجاق های برقی بسیار بیشتر از اجاقهای گازی است، بدین گونه که اگر شما فرزند خردسال داشته باشید دیگر نگران به خطر افتادن او نیستید و با خیال راحت می توانید آشپزی کنید.
البته باید در هنگام استفاده از اجاق برقی مواردی را مد نظر داشت به عنوان مثال ظرفی که روی اجاق برقی قرار می‌گیرد حتما باید از ظروف آهنی باشد. به کاربردن ظروف مسی و حالا دیگر به آشپزی با این اجاق اخوان نمی‌خورد. همچنین این اجاق ها برای راه اندازی ولتاژ به خصوصی نیاز دارند، بنابراین قبل از راه‌اندازی آنها باید مواردی به این شکل را مورد بررسی قرار داد.

این سایت رسمی حامد اجاق و تولید کننده اصلی آن است. گفتنی است فروش در این سایت فقط به صورت عمده صورت میگیرد. برای خرید عمده اجاق برقی و هیتر برقی حامد اینجا کلیک کنید حاصل فرمایید.

برای خرید عمده این محصول کلیک کنید